Om mig

För tillfället 29 år, jobbar och myser med min älskade man.

Bloggarkiv

måndag 24 september 2012

Pendla

Studentlivet är igångsatt och har hållt på i en månad nu och det känns helt okej. Bättre än vad jag väntat mig faktiskt och det är ju bra! Det som är roligast är att ha träffat nya människor och det som är tråkigast är att pendla... Men samtidigt så behöver jag ju inte åka dit alla dagar i veckan så jag är ändå ganska nöjd. Men restiden från att jag går hemifrån tills jag är framme ligger på 1 timme och 30 minuter och det är rätt långt med tanke på att det med bil tar cirka 25 minuter... Kursen som jag läser nu heter Medicinsk grundkurs och det är tenta om två veckor... Usch säger jag bara. Jag är alltid så dålig på prov. Jag kan sakerna men jag blir så stressad och nervös att jag får blackout! Men men, det är bara att försöka, kan inte göra annat. Annars händer det inte mycket i mitt liv mer än att vi fortfarande pysslar på landet. Det börjar se riktigt bra ut tycker jag. När vi är där går jag och planerar och fantiserar om hur det kommer se ut när det är färdigt, både invändigt och utvändigt. Jag tror vi kommer trivas jättebra därute under de kommande somrarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar