Om mig

För tillfället 29 år, jobbar och myser med min älskade man.

Bloggarkiv

söndag 6 november 2011

Höstlov

Den här veckan har det varit höstlov och därmed frita för det barn som behöver. Det har varit rätt lugnt och skönt och jag har fått vara ledig både tisdag och fredag, det var behövligt, men jag känner att jag skulle behöva ännu mer ledighet. Det beror nog på den här årstiden, jag deppar ihop helt och hållet. Vill bara vara hemma och glo... Men si det går inte. Nu är det ungefär 30 dagar kvar tills vi ska åka iväg och jag tycker det känns som en evighet. Vill sätta mig på planet och hamna på ett varmt och soligt ställe (och kanske stanna för alltid) så mitt humör kan bli lite uppåt. Men, som sagt, det är ju ett tag kvar. För övrigt har jag börjat studera Naturkunskap B för att kunna få behörighet till en utbildning. Det är väl något som har höjt mitt humör något, att ha något annat än bara jobbet att tänka på. Det känns rätt roligt att studera just nu. Men det är ett mindre roligt kapitel jag jobbar med just nu, atomer och grejer, periodiska systemet. Inte min grej, men det är bara att kämpa på! Just idag sitter jag ensam hemma då Kim är och fixar vinterdäck till bilen, men det ska ju ta sån himla lång tid... Så sköna söndag blev ensamma söndag istället. Lustigt hur man kan sakna någon som man träffar varje dag annars och det är inte sällskapssjuka det handlar om, för jag känner inte för att träffa nån annan än Kim. Så är det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar