Om mig

För tillfället 29 år, jobbar och myser med min älskade man.

Bloggarkiv

fredag 9 september 2011

Jahopp

























Nu är vi tillbaka i vardagen igen... Semestern tog slut oförskämt snabbt och bröllopet likaså! Men vilket bröllop! Oj, oj, oj, vilken dag! Att två människor kan vara så lyckliga i varandra och så kära är nog bland det vackraste som finns. Jag svävade som på moln hela dagen, trots att förmiddagen var kall och regnig. Dagen började 06.50 med att jag klev upp, tog en macka och typ, satt och var pirrig! Klockan 8 satte vi oss i bilen och Kim skjutsade mig till frissan. I tre timmar satt jag där och blev bara finare och finare i håret (tack vare 64 hårnålar och en superduktig frisörska). När klockan blev elva traskade jag vidare in i city och skulle få i mig något ätbart så det blev en grillad smörgås med ost och grejor. Jag fick knappt i mig något för då hade tanken kommit över mig att "shit, om fyra timmar ska jag gifta mig"! Jag satt där i min ensamhet och människor tittade lite diskret på mitt hår och log. Jag försökte bara tugga och svälja maten, det var väldigt svårt! Sen bar det av till sminkningen och där fick jag mig ett gott skratt i cirka en timme då hon som sminkade, berättade en massa pinsamheter hon varit med om under sin barndom! Jag skrattade så ögonen började rinna och så blinkade jag till och vips, så hade jag en svart fläck under ögat! Och då började jag skratta ännu mer! Men klart blev det och Kim stod utanför och hämtade mig. Väl hemma så började jag och Kim klä honom (han behövde lite hjälp med diverse knappar) och fixa håret på honom. Under tiden så kom Johanna till oss för hon skulle hjälpa mig med klänningen (det var lite jobbigt att försöka kränga på sig den själv). Och så satt den på tillslut och mamma kom med blombuketten! Då var vi redo. Bilen som skulle hämta oss stod utanför på gatan och vi steg ut till hissen och traskade ut. Då började blå partier av himlen synas. Vi var på väg till vigsel :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar