Om mig

För tillfället 29 år, jobbar och myser med min älskade man.

Bloggarkiv

måndag 26 mars 2012

När är det dags att se äldre ut?


Jag har ju som många säger mitt utseende med mig. Och med det menar människor att jag ser väldigt ung ut för min ålder, och visst, inget fel med det, många skulle vilja se yngre ut än vad dom är. Men jag börjar ledsna på det. Det för med sig så mycket jobbiga uttalanden, såna som många blir glada över att få höra nån gång då och då. Jag får höra det minst tre gånger i veckan... Och då är det inte så att de säger "Oj vad ung och fräsch du är för att vara så gammal". Nej, det låter ungefär såhär: Jaha, är du 27, du ser ju ut att vara typ, 15..." Eller den här är bra: "Oj, jag såg inte att du satt där, trodde att du var ett av barnen". Den senare kommentaren får jag höra på jobbet då och då och den är inte rolig, har aldrig varit! Jag tycker att det är skönt att se ung ut, men det blir jobbigt när människor runt om ska påpeka att jag ser SÅÅ ung ut. Jag kan ju inte rå för att jag inte blev längre och tjockare (jag ligger på samma vikt och längd som när jag gick ut nian) men för det är jag ju en vuxen person! Jag känner att jag måste häva ur mig detta för det stör mig... Hur ska det bli när jag nån gång i framtiden blir gravid? Kommer jag få de här blickarna som menar att jag har blivit gravid så ung och så vidare? Ett rätt roligt exempel på att jag ser ung ut (jag tyckte nog det var kul för att jag var lite onykter) var på min möhippa. Jag var ju utklädd i prinsess/ballerinakläder och skulle sälja ballonger och kramar. Vi gick in på en pizzeria och skulle sälja en kram. DÅ fick jag visa legitimation för pizzabagaren för han trodde inte att jag var tillräckligt gammal för att gifta mig. Då kan det bli roligt, när man kan överraska människor. Men det är inte kul när de ser ner på mig eller säger nåt konstigt... Såå, nu har jag fått ur mig det, nu kan jag släppa det ett tag. Annars ser det väl ut som vanligt i mitt liv, ungefär. Jag och min man (känns konstigt att använda den benämningen) har skaffat sommarhus som vi har börjat renovera lite, eller, ja, inte bygga om och så, men fräscha upp kan man säga! Vi börjar även få fint här hemma. Jag har inte trivts så bra i nya lägenheten, men jag börjar gilla läget. Saknar dock vårt gamla hem... Jag klarade Naturkunskap B-kursen och har nu sökt in till Apoteksteknikerutbildningen men det dröjer innan jag får reda på nåt, så det är bara att släppa det och se hur det går, inte grubbla för mycket! Jag har även blivit fast anställd inom kommunen. Men oj, vad det händer grejer, allt är nog inte som vanligt! Ska åka på semester i juli till Syditalien också. Nu så, nu har jag rabblat upp det mesta som hänt sedan sist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar