Om mig

För tillfället 29 år, jobbar och myser med min älskade man.

Bloggarkiv

måndag 11 juli 2011

Några veckor kvar



Nu är det fyra veckor kvar till semester och sex veckor kvar till bröllop. Tiden går fort och det tråkiga är att semesterveckor och bröllop kommer vara över lika snabbt. Tänk att man planerar hela dagarna (mer eller mindre) i mer än ett halvår och på en dag och kväll är hela planeringen genomförd! Det är ju sjukt vad tid jag lägger ner på detta giftermål. Hela min hjärna är låst på bröllop. Bläää! Jag vill bara att den dagen ska komma så jag får se resultatet av mina arbetstimmar. Men som sagt, den dagen kommer nog innan jag hinner blinka! Idag har jag jobbat iallafall men jag fick börja en och en halv timme senare så det var skönt! La mig i sängen och fördrev tiden med lite korsord, det är väl det enda som kan skingra mina tankar. Jag kan fastna med näsan i det hur länge som helst! Dagen på jobbet var seg, vi har nästan inga barn på frita så tiden går väldigt sakta. Den sista timmen hade jag tre barn som också kände samma tristess som jag så vi satte oss framför en videofilm, Lejonkungen. Klockan fem var alla barn hämtade så då gick jag hem och åt lite mat och tog det lugnt. Pappa har två fina körsbärsträd som är fulla med goda röda bär så jag gick hem dit och snodde med mig ett par stycken, det har jag gjort tre gånger nu och det är så gott! Och nej, jag har inte fått ont i magen. Imorgon ska jag åka till min kära vän Linda och påbörja arbetet med festprogrammen! Vi får se hur många vi hinner göra, men det blir nog bra. Så nu var jag åter till bröllopsplanering... Kan nämna också när jag ändå är igång att det är vigselsamtal på torsdag också, får se hur det är och hur det går! Nu har jag rabblat klart för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar