Om mig

För tillfället 29 år, jobbar och myser med min älskade man.

Bloggarkiv

torsdag 10 mars 2011

Gott och blandat











Jag kan börja det här inlägget med att skriva om lägenheten (den nya förstås). Vi har fått lite mer grepp om allt med flytt och så vidare. På tisdag nästa vecka så ska jag till Botorget för att få nycklarna och på onsdag ska de byta golvmatta i köket åt oss. Men själva flytten tar vi nog det lugnt med eftersom vi nu har tid till det! Vi betalar dock den nuvarande hyresgästen 3000 kronor då vi "tar" 17 dagar av hennes hyra plus att vi betalar henne 2000 kronor för en markis som hon har uppsatt som vi vill behålla. Det blir nästan som att betala dubbel hyra, men vi får ju också en redan uppsatt och fungerande markis, plus 17 dagar extra med flytt och allt. Det är det nog värt (det vet vi ju förstås inte förrens vi är klara med allt). Så på tisdag får jag se det nya boendet för andra gången och det ska bli jättespännande! Vi ska ju även få nytt badkar och en diskmaskin insatt och det skulle värden fixa så fort han kunde! Så ligger det till med det! Förra helgen var vi på Pizza Hut för första gången och jag vet inte riktigt vad jag tyckte om det. När vi kom in var det lugnt och städat och det såg väldigt restauranglikt ut. Vi fick menyer och ett bord för två. Det fanns jättemånga pizzor och även annat att välja mellan så vi bestämde oss för att ta en double som det det heter, alltså en pizza som är delad i två olika sorter. Innan pizzan ville vi ha en förrätt och då beställde jag vitlöksbröd bruschetta (stavas det så?) och Kim tog friterade potatisskivor med dip! Det var supergott, jag ville bara ha mera! Det tog lite tid innan vi fick förrätterna så när vi hade börjat äta på det så kom pizzan in... Blidde lite trångt på bordet tyvärr. Jag tycker att en förrätt ska de komma in ganska snabbt med så man hinner äta upp innan huvudrätten kommer. Det var ju inte så mycket folk där så att personalen var stressad. Plus att Kim fick ett ganska långt hårstrå i sin förrätt. Pizzan tyckte jag var medelmåttigt god, det smakade som hemmagjord nästan, eller som den där frysta pizzan Grandiosa fast med lite andra ingredienser. Men nu har vi provat och man kan ju aldrig veta innan hur något ska vara! Den här veckan har gått bra på jobbet, blev intervjuad av TV i måndags och det visades idag. Det är väl rätt okej att bli filmad för ett sånt syfte men det är jobbigt att se sig själv på TV. Men men. Imorgon är det fredag och jag ska ha med mig fredagsfika till förmiddagsrasten (till personalen). Jag köpte två såna här kalastårtor (tror det heter så) men ikväll kom jag på att det kanske inte räcker så nu har jag bakat cirka 17 chokladmuffins också, får hoppas att det blir bra! Imorgonkväll ska jag på arbetslagsträff, eller fest kanske det är. God mat ska lagas och lite spel ska spelas! På lördag ska jag och Kim till Kisa för att fira hans systerdotter som fyller fyra år och på kvällen blir det Melodifestival, jag hoppas att de jag hejar på vinner ;)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar